Tuesday, September 25, 2007
We Deserve More

امروز نشستم سخنرانی احمدی نژاد رو دیدم. من از وقتی اومدم اینجا نمیدونم چرا اینقدر علاقمند مملکت شدم و برعکس اون موقع‌ها که همش غر میزدم و فحش میدادم، حالا هی دارم دفاع میکنم. شاید به خاطر اینکه ایران خیلی بیچاره مظلوم واقع شده، و در ضمن همونقدر که تلویزیون خودمون دروغ دونگ تحویل ملت میده از آمریکا و غرب (!) رسانه‌های غربی هم همون قدر ملت رو از ایران میترسونن.

خلاصه که هی مجبوری بشینی اینور اونور عکس‌های ایران و نشون بدی بلکه یه خورده ذهنیت منفی ملت از ایران بهتر بشه. امروزم که نشستم سخنرانی احمدی نژاد رو دیدم. جدا بعضی وقتا آدم میمونه از حاضر جوابی این بشر. و واقعن حرفایی میزنه که اون کله پوک‌های آمریکایی میمونن. یادتونه که تو برنامه 60 Minutes چه بلایی سر مایک والاس آورد.

حالا جریان سخنرانی دیروز هم همینطور بود. رئیس دانشگاه کلمبیا اول اومد و یه تو یه سخنرانی ده دقیقه‌ای هر چی بد و بیراه بود به احمدی نژاد گفت. از احمق و بی سواد تا دیکتاتور و تروریست! که احمدی نژاد هم خوب جوابش رو داد که آدم مهمون دعوت میکنه خودش بلند نمیشه قبل از مهمون، بهش تهمت بزنه و بد و بیراه بگه. (خوب راستم میگه!) که دانشجو‌ها هم براش دست زدن.

بعد هم هر سوالی ازش میپرسیدن به شیوه خاص خودش با سوال جواب میداد. مثلن میگفتن چرا گیر دادی به هولوکاست؟ میگفت چرا شما میگین نباید تحقیق کرد؟ یا گفتن چرا اعدام دارین تو ایران، گفت خوب شما به کسی که قاچاق میکنه و قتل جایزه میدین مگه؟ شمام اعدام دارید. یا درباره برنامه هسته‌ای، خیلی جالب گفت، که آمریکا که هنوز داره بمب هسته‌ای آزمایش میکنه و میسازه در جایگاهی نیست که بخواد برنامه هسته‌ای ایران رو زیر سوال ببره. و البته تمام این حرفا هم با استقبال دانشجو‌ها روبرو میشد. در مورد حمایت از تروریسم که دیگه شاهکار کرد. ازش پرسیدن چرا از تروریسم حمایت میکنین که جواب داد ما قربانی تروریسم هستیم و گروه مجاهدین خلق که گروه تروریستی ه رو آمریکا داره حمایت میکنه. و ما اولین کشوری بودیم که جنگ علیه تروریسم رو شروع کردیم. (بازم تشویق) یه جا هم که عملن به بوش گفت عقب مانده ذهنی ( تشویق حضار).

بهترین قسمت هم اینجا بود که میگفت ایران میتونه بهترین دوست دولت آمریکا باشه!!! (این یکی دیگه خیلی جدید بود)

ولی سوتی خیلی ناجوری که داد سر اعدام همنجسگرایان در ایران بود. خیلی راحت میتونست بگه مجازات اعدام نداریم، نه اینکه همجنسباز نداریم! کاملن مشخص بود که انتظار این سوال رو نداشته و جا خورده. بدیش هم اینه که حالا همین شد بهانه برای تیتر کردن و مسخره کردن حرفاش.

در هر حال، اشکال این آمریکایی ها (غربی‌ها) اینه که دروغ زیاد تو عمرشون نشنیدن و هر چی بهشون بگی باور میکنن. مثلن وقتی رئیس دانشگاه حرف میزد برای اون دست میزدن، وقتی احمدی‌نژاد حرف میزد برای این! برای همین، فکر نمیکنم زیاد مهم باشه جلسه پرسش و پاسخ دانشجو‌های دانشگاه کلمبیا. چون یه چیزایی از مدیا شنیدن، که خوب جوابش معلومه. مثل برنامه هسته‌ای و نمیدونم حمایت از حزب الله و حقوق بشر و چیزای دیگه. ولی اگه میتونه بیاد به همین حاضر جوابی‌ای به سوالای یه ایرانی که تو ایران زندگی کرده و از اوضاع روز خبر داره جواب بده. یا به جای برگزاری رفراندوم تو فسطین، همین کار تو ایران بکنه. (از یه تیکه حرفای رئیس دانشگاه خیلی خوشم اومد که گفت ملت ایران خیلی بافرهنگ و با شعورند و شما به چه حقی اونا رو اینطوری در معرض آسیب قرار میدین)

در هر حال، انگار هر بار که احمدی‌نژاد اینطوری با رسانه‌های آمریکایی حرف میزنه بازی رو خوب به نفع خودش میکنه. با کسانی هم که مخالف حرف زدن احمدی‌نژاد هستن و میگن خودش رو مسخره کرده مخالفم. اتفاقن الان که اینطوری آمریکا داره ایران رو تهدید میکنه، خیلی خوب و منطقی حرف زد و همه سوال‌ها رو هم جواب داد. از خاتمی هم خیلی بهتر حرف زد (یادتونه که جمله‌های تکراری خاتمی رو! گفتگوی تمدن ها و ملت بزرگ و متمدن ...)

کلن من از وقتی اومدم بیرون و با ملیت‌های دیگه آشنا شدم، خیلی بیشتر از ایران و ملت خودمون خوشم اومده. نه جدی میگم. ماها ایرانی‌ها خیلی خیلی ملت با شعور و با فرهنگی هستیم. یعنی همین که همش داریم غر میزنیم و به دولت گیر میدیم و تو همه چیز اظهار نظر میکنیم نشون میده که چقدر انتظارمون از زندگی بالاست و لیاقت چه چیزهای خوبی رو داریم.

باور کنید کشور‌های دیگه که اوضاع سیاسی و اجتماعی و فرهنگیشون خیلی خیلی از ایران بدتره، ملتش خیلی هم خوشحال و راضی زندگی و شکر خدا میکنن. جدن خیلی امیدوار شدم به خودمون.

اینم فیلم کامل سخنرانی رئیس جمهور. این هم صفحه مربوط به همین جریان در بالاترین.

Labels: ,

1 Comments:
Anonymous Anonymous said...
دقیقا می‌فهمم که چه جوری آدم میاد خارج از ایران نظرش عوض می‌شه به خیلی چیزا. یه جور حالت دفاعی می‌گیره. اینی که می‌گی درسته که مردم ایران خوب گیر می‌دن و اینا. ولی متاسفانه نه قدر سیاستمدار خوب رو برای کشورشون می‌دونن و بدتر از اون یه همچین آدمی رو انتخاب می‌کنن که بیاد نماینده کشورشون بشه. من می‌گم آقای خاتمی آره از این جوابا نمی‌داد و حرف تکراری می‌زد. ولی دلیلش مهمش این بود که اصلا خودش رو تو همچین موقعیتی قرار نداده بود که کسی بخواد اینطوری بهش بتوپه. ببین مردم کشورهای دیگه چه جوری با هزار تا گند تو کشورشون کسی بهشون توجهی نداره ولی ما باید هرروز صفحه اول روزنامه باشیم.