Sunday, April 08, 2007
Gold Rush

آلانیس موریست رو از خیلی وقت پیش دوست داشتم. علاوه بر استعداد فوق العاده‌اش در خوانندگی، صدای خیلی خوبی داره و آهنگ ساز خیلی خوبی هم هست. اما این بار کارش با همیشه فرق میکنه.

آهنگ «My Humps» بلک آید پیز رو یادتونه که. یکی دو سال پیش خیلی مشهور شد، و فرگی خانم از این میخوند که چقدر برجستگی‌های زنونه قشنگی داره و مردا براش هر کاری میکنن و لباس و جواهرات براش میخرن و خلاصه سبک هیپ هاپ و رقص و موزیک ویدئوی این آهنگ هم نشون میداد که انگار از این وضعیت بدش هم نمیاد.

حالا موریست برداشته چیکار کرده؟ همین آهنگ رو دوباره خونده، منتها این بار به جای اونهمه شلوغ کاری، فقط یه پیانو همراهیش میکنه و ریتم آهنگ رو هم خیلی پایین آورده و به سبک خوندن خودش نزدیک کرده.

با این کار، خب، خیلی منظورا داشته. یکی اینکه به خواننده‌های مثل فرگی نشون داده که خوندن اصلن یعنی چی، بعد اینکه موسیقی باید چطور باشه و تازه تو موزیک ویدئو، بلک آید پیز و طرفداران هیپ هاپ رو به شدت دست میندازه. آهسته خوندن موریست، احمقانه بودن متن آهنگ رو به رخ میکشه، و اداهاش از رقص فرگی، با همون کلمات شعر اصلی باعث میشه که پیام شعر اصلی رو کاملن وارونه کنه. در ضمن، آلانیس توانایی خودش رو در گرفتن یه آشغال و تحویل دادن طلا به رخ همه کشیده.

روز دوم اوریل این ویدئو به یوتیوب اضافه شده و از اون موقع تا حالا حدود چهار میلیون بازدید داشته. مرسی... من که کلی کیف کردم
.


توضیح ضروری: خودم آهنگ اصلی رو با وجود همه اعصاب خورد کنیش خیلی دوست داشتم و هیپ هاپ هم یکی از سبک‌های موسیقی مورد علاقه‌امه.

Labels: